Sunday, January 24, 2010

What we want and what we need

macam pernah dgr kan tajuk post ni...


hari pas balik kerja and jumpa member eida (izani nyer gadis)...
tgk cta ni...
cta agak menarik...(sebab aku mmg suka layan kartun)
dalam cta ni ada la die tekankan pasal

What we want and what we need

 so apa aku inginkan....
apa aku perlukan....

aku dah terlalu penat mengejar apa aku inginkan...
walaupun agak berat aku rasa
tp inilah yang aku perlukan...
sesuatu yang aku inginkan...
adalah sesuatu yang mustahil untuk aku capai...
aku penat dah untuk bermimpi...
apa salah nya kita bermimpi
memang x salah...tapi kalau mimpi itu terlalu sukar untuk kte capai...
kenapa harus kite kejar kearah sesuatu yang mustahil untuk kite capai...

macam dalam lagu camelia....


Gugusan hari-hari
Indah bersamamu Camelia
Bangkitkan kembali
Rinduku mengajakku kesana
Inginku berlari
Mengejar seribu bayangmu Camelia
Tak peduli kau kuterjang
Biar pun harusku tembus padang ilalang
( korus )
Tiba-tiba langkahku terhenti
Sejuta tangan telah menahanku
Ingin kumaki mereka berkata
Tak perlu kau berlari
Mengejar mimpi yang tak pasti
Hari ini juga mimpi
Maka biarkan ia datang
dihatimu....

kenapa harus kita kejar....
"terus lah mengaejar sesuatu mimpi...kalau kita x kejar mana kita capai mimpi 2...
so ia akan tetap jadi hanya mimpi"



mungkin ramai yang akan berkata sedemikian...aku dah penat bermimpi....
aku dah penat mengejar apa yang aku inginkan....
so skang aku hanya bergerak ke arah apa yang aku perlukan....


aku hanya insan biasa...x mempunyai kudrat yang kuat untuk terus mencuba dan dikecewakan...


salam

No comments:

Post a Comment